Verzekering & borgsom
Verzekering schepen
De schepen zijn door de eigenaar/verhuurder all-risk en voor verhuur verzekerd. Het eigen risico verschilt per schip en dient U in de vorm van een waarborgsom aan de verhuurder, voor vertrek, te voldoen. U kunt contant betalen, en in het buitenland met Uw creditcard. Het bedrag wordt door de verhuurder aan U terugbetaald wanneer U het schip aan het einde van de huurperiode op tijd en in goede staat terugbrengt.
Uitrusting
De schepen zijn uitgerust voor het aantal personen dat staat aangegeven (inclusief reddingsvesten). U dient zelf te zorgen voor beddengoed, handdoeken, theedoeken en proviand (tenzij anders vermeld). per schip is aangegeven over welke specifieke uitrusting het beschikt. Hiervoor dient soms extra te worden betaald, Wanneer U deze extra uitrusting wenst kunt U dit op het reserveringsformulier aangeven.
Uw vakantieverzekering
Het is belangrijk Uzelf en uw reisgenoten voor en tijdens Uw vakantie goed te verzekeren.
Yachtcharter Lemmer biedt U de unieke mogelijkheid bij boeking gelijktijdig een vakantiepolis van Schomacher af te sluiten voor annulering, waarborg, bagage, onvoorziene uitgaven, aansprakelijkheid en ongevallen. Meer informatie hierover vindt U op op de site van Schomacher
De borgsom/gevolgschade verzekering.
Steeds meer mensen kiezen voor een actieve vakantie Als huurder van een zeil- of motorboot kan
het echter voor of tijdens de reis tegenzitten op het water. Om uw vakantie dan toch zo prettig mogelijk te laten doorgaan, kunt U via ons online een borgsom verzekering aanvragen. (de link ontvangt U in Uw huurcontract mail)
Zekerheid van Uw (aan) betaling
Yachtcharter Lemmer heeft van Panthenius een van de grootste Jachtverzekeraars in Europa het z.g.. Charterlogo gekregen, dit kwaliteitslogo voor charter firma’s geven een duidelijk kwaliteit signaal af, en staan borg voor de zekerheid van Uw betaling.
Aankomst
U dient er rekening mee te houden dat er bij de oplevering en teruggave van de boot wachttijden kunnen ontstaan , wij zullen U in ieder geval vast in de gelegenheid stellen aan boord te gaan bij aankomst U kunt dan vast beginnen met de controle van de inventaris lijst en de zeilen, gelieve zonder toestemming nog niet inladen.
Mocht U later aankomen belt U ons dan even !
Parkeren
In de haven staan gratis parkeerplaatsen ter beschikking meestal direct voor Uw huurjacht.
Hoeveel kook gas , drinkwater en brandstof is aan boord?
Al onze schepen zijn bij de overdracht vol getankt (water en diesel) en dienen ook weer vol- getankt teruggegeven te worden, aan boord bevindt zich 1 reserve gasfles de kosten voor kook gas zijn inbegrepen.
Is er beddengoed aan boord?
Nee, gelieve beddengoed, kussens, lakens e.d. zelf mee te nemen als optie kan bij reservering beddengoed tegen meer prijs besteld worden
Hoe verloopt de eindreiniging?
Op onze jachten is eindreiniging verplicht, de jachten worden voor en na Uw reis door een professioneel schoonmaak bedrijf gereinigd zodat U zeker bent van een schoon schip.
Hoe verloopt de check-uit, en wat wordt er van de terugkomende huurders verwacht ?
Bij terugkomst indien U uit wilt checken het volgende:
- Fecaliën tank leeg (0%)
- Drinkwatertank (s) vol .
- Boot aan de landstroom .
- Zwemvesten en life lines op de salon tafel leggen .
- Dek weer schoon indien U niet voor de optie ” reiniging buiten” hebt gekozen, indien dek niet schoon is wordt minimaal euro 55,00 met de borg verrekend., boot leeg en bezemschoon achterlaten, afval etc. van boord.
- De diesel tank bon op de navigatie tafel leggen ter controle (ontbreekt deze dan verrekenen wij de motor vaaruren met de borgsom )
U dient de boot voor de opgegeven tijd in het huurcontract verlaten te hebben, te late teruggave van de boot betekend dat bv dat service medewerkers, schoonmakers e.d. op U moeten wachten deze uren zullen wij in rekening moeten brengen(moeten wij ook betalen), te late terugkomst door slechte weersomstandigheden zijn geen excuus voor het te laat inleveren van de boot, plan Uw reis derhalve goed en hou de weersvoorspellingen in de gaten ! S.v.p , pas dan kunt U a.u.b het servicenummer (zie Uw huurcontract) bellen voor de check out!